1. W zakresie zwalczania przestępczości ekonomicznej.
Liczba ujawnień w toku przeprowadzonych kontroli:
- papierosy: 3,
- tytoń: 50,
- susz tytoniowy: 14,
- narkotyki: 12,
- własności intelektualne (obuwie, torebki, portfele, plecaki): 1,
- odpady: 1,
- hazard (automaty): 6, kradzieży przedmiotów: 3,
- SENT: 1,
- kontenerów w procedurze 4200: 2.
Liczba:
- nałożonych mandatów karnych: 21,
- sporządzonych protokołów w transporcie drogowym: 15,
- ujawnionych przypadków nielegalnego przekroczenia granicy przez cudzoziemców: 1,
- przeprowadzonych wspólnych działań z funkcjonariuszami niemieckiej administracji celnej w zakresie współpracy międzynarodowej przeprowadzano: 19.
2. W zakresie kontroli rynku.
Liczba ujawnień w toku kontroli:
- papierosy bez banderol: 5,
- tytoń bez banderol: 5,
- susz tytoniowy bez banderol: 2,
- nieprawidłowości dotyczące oznaczania wyrobów znakami akcyzy:
- papierosy oznaczone banderolami które utraciły ważność: 14 ujawnień,
- tytoń oznaczony banderolami które utraciły ważność: 1 ujawnieni,
- (w wyniku ww. nieprawidłowości wystawiono 14 mandatów karnych),
- niespełnianie przez ON wymogów rozporządzenia w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych: 4,
- nieprawidłowości dotyczące infrastruktury w obrocie paliwami – 6,
- urządzanie loterii promocyjnej bez zezwolenia – 1 przypadek,
- napełnienie butli gazem, poza składem podatkowym – 1 przypadek wystawiono mandat,
- ujawnienie wspólnie z pracownikami Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Gorzowie Wlkp. 959,792 l i 26 kg nielegalnych środków ochrony roślin,
- ujawnienie wyrobów tytoniowych zawierających środki aromatyzujące w łącznej ilości 390 paczek tj. 7800 szt. papierosów objętych zakazem sprzedaży.
Liczba:
- wystawionych mandatów w zakresie nieprawidłowości dotyczącej rejestrowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych i ewidencji: 210,
- przeprowadzonych działań w zakresie kontroli nielegalnego urządzania gier na automatach: 36.
Nadzorowanie działalność podmiotów:
1. prowadzących produkcję:
- alkoholu etylowego: 5 składów podatkowych (gorzelnie),
- napojów alkoholowych: 1 skład podatkowy, wytwórnia wódek – kontrola stała,
- wina, piwa i nalewek poza składem podatkowym: 39 podmiotów,
- piwa w składzie podatkowym: 4 składy podatkowe,
- gazu płynnego: 6 składów podatkowych,
- płynu do e-papierosów – 1 skład podatkowy;
2. dokonujących magazynowania i obrotu:
- produktami rafinacji ropy naftowej: 3 składy podatkowe – bazy paliw,
3. zarejestrowanych odbiorców:
- napojów alkoholowych: 9 podmiotów,
- wyrobów ropopochodnych: 2 podmioty;
4. podmiotów pośredniczących:
- dostarczających podmiotom zużywającym produkty rafinacji ropy naftowej: 4 podmioty;
5. kopalnia ropy naftowej: 1 podmiot;
6. zużywających alkohol etylowy: 9 podmiotów;
7. kasyno gry: 1 podmiot;
8. salony gier na automatach: 19 salonów.
3. W zakresie kontroli SENT.
Liczba kontroli SENT drogowych i kolejowych: 39566, w tym:
- wyroby energetyczne: 1820,
- alkohol: 442,
- oleje roślinne – 861,
- susz tytoniowy -230 ( w tym 2 transporty bez zgłoszenia w systemie SENT),
- pusty przewóz – 13184,
- inne towary – 22764,
- odpady – 76 (w tym nielegalne transgraniczne przemieszczenia),
- kontrola w ruchu kolejowym- 189.
Liczba wystawionych mandatów: 226.
Zastosowane środki ograniczające możliwość wystąpienia ryzyka związanego z realizowanym przewozem towarów, w tym:
- liczba założonych zamknięć urzędowych na kontrolowany transport: 44,
- liczba pobranych próbek towaru, w celu ustalenia tożsamości towaru: 16,
- liczba wydanych decyzji o zarządzeniu konwoju: 1.
Liczba kontroli w zakresie czasu pracy kierowców: 7.
W ramach prowadzonej akcji „SIEĆ" pobrano i skontrolowano 64 próbki paliwa z zbiorników pojazdów.
W ramach operacji „SELEKT3" ukierunkowanej na kontrolę przewozu produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, zagrożonych brakiem dostępności na terytorium RP przeprowadzono: 95 kontroli.
Z powodu rozprzestrzeniania się wirusa wywołującego chorobę COVID-19, od marca 2020 r. podjęto wspólne działania z Strażą Graniczną, Policją, Inspekcją Transportu Drogowego, Inspekcją Sanitarną i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska, m.in.:
- zabezpieczano punkty kontroli sanitarnej,
- kontrolowano z lokalną Policją prędkości oraz towary podlegające ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu olejami opałowymi,
- z Policją, Inspekcją Transportu Drogowego, Strażą Graniczną kontrolowano transgraniczne przemieszczanie odpadów.
4. W zakresie kontroli celno-skarbowych, postępowań podatkowych i postępowań kontrolnych.
Liczba przeprowadzonych:
- postępowań kontrolnych (wszczętych przed dniem 01.03.2017 r. na podstawie przepisów ustawy o kontroli skarbowej): 10,
- kontroli celno-skarbowych (w zakresie przestrzegania przepisów prawa podatkowego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa): 84,
- postępowań podatkowych (z przekształcenia kontroli celno-skarbowych): 50.
Blokada środków pieniężnych na 25 rachunkach posiadanych przez 6 podmiotów.
5. W zakresie pozostałego orzecznictwa w I Instancji.
Liczba spraw w ramach organu I Instancji (łącznie w 2020 r.): 23082.
Liczba załatwionych spraw (łącznie w 2020 r.): 22236 (w drodze decyzji administracyjnej, postanowień, w innym trybie).
Wyszczególnienie:
- przeznaczenia celne:
- liczba spraw: 22626,
- liczba wydanych decyzji/postanowień: 2096,
- sprawy załatwione w innym trybie: 19841.
- postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o transporcie drogowym:
- liczba spraw: 86,
- liczba wydanych decyzji/postanowień: 87,
- sprawy załatwione w innym trybie: 0.
- Postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów SENT:
- liczba spraw: 370,
- liczba wydanych decyzji/postanowień: 159,
- sprawy załatwione w innym trybie: 53.
6. W zakresie obsługi przedsiębiorców.
Liczba obsłużonych zgłoszeń w Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw Celnych:
- Import AIS: 44096 zgłoszeń, 92294 pozycji,
- Eksport AES: 78412 zgłoszeń, 373532 pozycji,
- Eksport AES – ZWA: 74465 zgłoszeń,
- Tranzyt otwarte NCTS2: 19397 zgłoszeń, w tym TIR: 16644,
- Tranzyt zakończone NCTS2: 27629 zakończone.