Ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową. Regulacje te wchodzą w życie 1 kwietnia br. Wśród rozwiązań, które mają zapobiegać skutkom epidemii koronawirusa
w Polsce, jest wsparcie realizowane przez ZUS.
Jakie wsparcie można otrzymać w ZUS?
Wszystkie potrzebne informacje znajdą Państwo na stronie: www.zus.pl (link otwiera nowe okno)
Kontakt telefoniczny z ZUS od 30 marca
Jeśli potrzebują Państwo kontaktu z nami w swoich sprawach, można to zrobić telefonicznie – bez wychodzenia z domu.
Do Państwa dyspozycji są:
- specjalne nr telefonudostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
- nr telefonu 22 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
- nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
- nr telefonu 22 290 87 01
- ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
Po wybraniu „0"(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
- 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
- 2 - Renty i emerytury,
- 3 – Zasiłki,
- 4 - Informacje dla ubezpieczonych,
- 5 - Informacje dla płatników,
- 7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
- 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji