Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2020 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2020 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2020 r.

1. W zakresie zwalczania przestępczości ekonomicznej.

Liczba ujawnień w toku przeprowadzonych kontroli:

  • papierosy: 3,
  • tytoń: 50,
  • susz tytoniowy: 14,
  • narkotyki: 12,
  • własności intelektualne (obuwie, torebki, portfele, plecaki): 1,
  • odpady: 1,
  • hazard (automaty): 6, kradzieży przedmiotów: 3,
  • SENT: 1,
  • kontenerów w procedurze 4200: 2.

Liczba:

  • nałożonych mandatów karnych: 21,
  • sporządzonych protokołów w transporcie drogowym: 15,
  • ujawnionych  przypadków nielegalnego przekroczenia granicy przez cudzoziemców: 1,
  • przeprowadzonych wspólnych działań z funkcjonariuszami niemieckiej administracji celnej w zakresie współpracy międzynarodowej przeprowadzano: 19.

2. W zakresie kontroli rynku.

Liczba ujawnień w toku kontroli:

  • papierosy bez banderol: 5,
  • tytoń bez banderol: 5,
  • susz tytoniowy bez banderol: 2,
  • nieprawidłowości dotyczące oznaczania wyrobów znakami akcyzy:
  • papierosy oznaczone banderolami które utraciły ważność: 14 ujawnień,
  • tytoń oznaczony banderolami które utraciły ważność: 1 ujawnieni,
  • (w wyniku ww. nieprawidłowości wystawiono 14 mandatów karnych),
  • niespełnianie przez ON wymogów rozporządzenia w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych: 4,
  • nieprawidłowości dotyczące infrastruktury w obrocie paliwami – 6,
  • urządzanie loterii promocyjnej bez zezwolenia – 1 przypadek,
  • napełnienie butli gazem, poza składem podatkowym – 1 przypadek wystawiono mandat,
  • ujawnienie wspólnie z pracownikami Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Gorzowie Wlkp. 959,792 l i 26 kg nielegalnych środków ochrony roślin,
  • ujawnienie wyrobów tytoniowych zawierających środki aromatyzujące w łącznej ilości 390 paczek tj. 7800 szt. papierosów objętych zakazem sprzedaży.

Liczba:

  • wystawionych mandatów w zakresie nieprawidłowości dotyczącej rejestrowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych i ewidencji: 210,
  • przeprowadzonych działań w zakresie kontroli nielegalnego urządzania gier na automatach: 36.

Nadzorowanie działalność podmiotów:

1. prowadzących produkcję:

  • alkoholu etylowego: 5 składów podatkowych (gorzelnie),
  • napojów alkoholowych: 1 skład podatkowy, wytwórnia wódek – kontrola stała,
  • wina, piwa i nalewek poza składem podatkowym: 39 podmiotów,
  • piwa w składzie podatkowym: 4 składy podatkowe,
  • gazu płynnego: 6 składów podatkowych,
  • płynu do e-papierosów – 1 skład podatkowy;

2. dokonujących magazynowania i obrotu:

  • produktami rafinacji ropy naftowej: 3 składy podatkowe – bazy paliw,

3. zarejestrowanych odbiorców:

  • napojów alkoholowych: 9 podmiotów,
  • wyrobów ropopochodnych: 2 podmioty;

4. podmiotów pośredniczących:

  • dostarczających podmiotom zużywającym produkty rafinacji ropy naftowej: 4 podmioty;

5. kopalnia ropy naftowej: 1 podmiot;

6. zużywających alkohol etylowy: 9 podmiotów;

7. kasyno gry: 1 podmiot;

8. salony gier na automatach: 19 salonów.

3. W zakresie kontroli SENT.

Liczba kontroli SENT drogowych i kolejowych: 39566, w tym:

  • wyroby energetyczne: 1820,
  • alkohol: 442,
  • oleje roślinne – 861,
  • susz tytoniowy -230 ( w tym 2 transporty bez zgłoszenia w systemie SENT),
  • pusty przewóz – 13184,
  • inne towary –  22764,
  • odpady – 76 (w tym nielegalne transgraniczne przemieszczenia),
  • kontrola w ruchu kolejowym- 189.

Liczba wystawionych mandatów: 226.

Zastosowane środki ograniczające możliwość wystąpienia ryzyka związanego z realizowanym przewozem towarów, w tym:

  • liczba założonych zamknięć urzędowych na kontrolowany transport: 44,
  • liczba pobranych próbek towaru, w celu ustalenia tożsamości towaru: 16,
  • liczba wydanych decyzji o zarządzeniu konwoju: 1.

Liczba kontroli w zakresie czasu pracy kierowców: 7.

W ramach prowadzonej akcji „SIEĆ" pobrano i skontrolowano 64 próbki paliwa z zbiorników pojazdów.

W ramach operacji „SELEKT3" ukierunkowanej na kontrolę przewozu produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, zagrożonych brakiem dostępności na terytorium RP przeprowadzono: 95 kontroli.

Z powodu rozprzestrzeniania się wirusa wywołującego chorobę COVID-19, od marca 2020 r. podjęto wspólne działania z Strażą Graniczną, Policją, Inspekcją Transportu Drogowego, Inspekcją Sanitarną i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska, m.in.:

  • zabezpieczano punkty kontroli sanitarnej,
  • kontrolowano z lokalną Policją prędkości oraz towary podlegające ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu olejami opałowymi,
  • z Policją, Inspekcją Transportu Drogowego, Strażą Graniczną kontrolowano transgraniczne przemieszczanie odpadów.

4. W zakresie kontroli celno-skarbowych, postępowań podatkowych i postępowań kontrolnych.

Liczba przeprowadzonych:

  • postępowań kontrolnych (wszczętych przed dniem 01.03.2017 r. na podstawie przepisów ustawy o kontroli skarbowej): 10,
  • kontroli celno-skarbowych (w zakresie przestrzegania przepisów prawa podatkowego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa): 84,
  • postępowań podatkowych (z przekształcenia kontroli celno-skarbowych): 50.

Blokada środków pieniężnych na 25 rachunkach posiadanych przez 6 podmiotów.

5. W zakresie pozostałego orzecznictwa w I Instancji.

Liczba spraw w ramach organu I Instancji (łącznie w 2020 r.): 23082.

Liczba załatwionych spraw (łącznie w 2020 r.): 22236 (w drodze decyzji administracyjnej, postanowień, w innym trybie).

Wyszczególnienie:

  • przeznaczenia celne:
  • liczba spraw: 22626,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 2096,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 19841.
  • postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o transporcie drogowym:              
  • liczba spraw: 86,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 87,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 0.
  • Postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów SENT:
  • liczba spraw: 370,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 159,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 53.

6. W zakresie obsługi przedsiębiorców.

Liczba obsłużonych zgłoszeń w Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw Celnych:

  • Import AIS: 44096 zgłoszeń, 92294 pozycji,
  • Eksport AES: 78412 zgłoszeń, 373532 pozycji,
  • Eksport AES – ZWA: 74465 zgłoszeń,
  • Tranzyt otwarte NCTS2: 19397 zgłoszeń, w tym TIR: 16644,
  • Tranzyt zakończone NCTS2: 27629 zakończone.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 25.02.2021 Data publikacji: 27.07.2022 11:54 Data ostatniej modyfikacji: 27.07.2022 11:56
Autor: Dorota Śliwińska, Dział Wsparcia Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Beata Downar-Zapolska
Rejestr zmian