Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze prowadzi:
- Rejestr podatników,
- Rejestr zaświadczeń,
- Rejestr skarg i wniosków, który – ze względu na fakt, iż zawiera dane osobowe skarżących i wnioskodawców – nie podlega udostępnieniu.
Składnica Akt: udostępnianie dokumentacji ze składnicy akt osobom spoza Urzędu Skarbowego odbywa się za zezwoleniem Naczelnika Urzędu lub osoby przez niego upoważnionej w pomieszczeniu biurowym składnicy w obecności pracownika prowadzącego składnicę.
Zasady prowadzenia przez Urząd rejestrów, ewidencji, składnicy akt regulują poniższe przepisy:
- Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe,
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno – skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej,
- Regulamin organizacyjny Pierwszego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze.