Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie - pod numerem telefonu infolinii KAS wybierając 1, a następnie 8:
- 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych
- 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych
- +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy
Jak przygotować się do załatwienia sprawy
Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług załączonych w zakładce „Załatwianie spraw/Pliki do pobrania".
Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim przyjmuje interesantów po wcześniejszym, obowiązkowym umówieniu wizyty w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:
- w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00
- od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są I piętrze na Sali Obsługi Klienta, na której w szczególności można:
- pobrać i złożyć wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem,
- złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści,
- złożyć wszelkie dokumenty i wnioski.
Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski, ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są tematycznie na półkach znajdujących się w pomieszczeniu na I piętrze przy windach.
Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 445 – III piętro).
e-Urząd Skarbowy/Zaświadczenia
Skargi i wnioski:
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski dotyczące organów administracji podatkowej oraz ich pracowników można składać na kilka sposobów:
1. wnieść na piśmie
przesyłając
a. skargę na działanie naczelnika urzędu skarbowego woj. lubuskiego i pracowników urzędu – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra,
b. skargę na działanie dyrektora izby administracji skarbowej i pracowników izby administracji skarbowej – na adres: Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12,
00-916 Warszawa,
Skargi złożone w Izbie Administracji Skarbowej zostaną przesłane zgodnie z właściwością do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w Warszawie
składając
c. skargę na działanie naczelnika urzędu skarbowego woj. lubuskiego i pracowników urzędu – w siedzibie Izby Administracji Skarbowej (kancelaria) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30, ewentualnie w sekretariacie urzędu skarbowego w godzinach od 7.30 do 15.30 – skarga zostanie przekazana zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze;
d. skargę na działanie dyrektora izby administracji skarbowej i pracowników izby administracji skarbowej – na Dziennik Podawczy w godz. 8.15 – 16.15, znajdujący się w recepcji Ministerstwa Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 w Warszawie,
Skargi złożone w Izbie Administracji Skarbowej zostaną przesłane zgodnie z właściwością do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w Warszawie
składając.
2. przesłać faksem:
a. skargę na działanie naczelnika urzędu skarbowego woj. lubuskiego i pracowników urzędu – pod numer (68) 456-07-01 (faks Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze);
b. skargę na działanie dyrektora izby administracji skarbowej i pracowników izby administracji skarbowej – pod nr (22) 694-39-59 (faks Ministerstwa Finansów),
3. przesłać pocztą elektroniczną:
a. skargę na działanie naczelnika urzędu skarbowego woj. lubuskiego i pracowników urzędu – na adres: is.zielonagora@mf.gov.pl
b. skargę na działanie dyrektora izby administracji skarbowej i pracowników izby administracji skarbowej – na adres: kancelaria@mf.gov.pl;
4. przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na adres: http://epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
a. aby móc skorzystać z zasobów tego systemu, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
5. ustnie do protokołu:
a. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej lub wyznaczona osoba przyjmuje w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania, a w każdy poniedziałek do godziny 16.30;
b. Naczelnik oraz Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania, a w każdy poniedziałek wyznaczeni przez Naczelnika pracownicy na Sali Obsługi Klienta do godziny 18.00.
Możliwe jest również złożenie skargi lub wniosku w innych godzinach lub innym dniu, po wcześniejszym uzgodnieniu dogodnego terminu. Uzgodnienia dotyczące przyjęcia w sprawie skargi lub wniosku w Urzędzie Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim można dokonać telefonicznie pod nr 95 711-57-42 lub 660-557-216.
Skarga złożona ustnie do protokołu w urzędzie skarbowym zostanie przesłana zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8 pkt 1 ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania.