Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie - pod numerem telefonu infolinii KAS wybierając 1, a następnie 8:
      • 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych
      • 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych
      • +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy

    Jak przygotować się do załatwienia sprawy

    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług załączonych w zakładce „Załatwianie spraw/Pliki do pobrania".

    Urząd Skarbowy w Nowej Soli przyjmuje interesantów po wcześniejszym umówieniu wizyty w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:

    • poniedziałek w godzinach od 8.00 do 18.00;
    • od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.

    e-Urząd Skarbowy/Zaświadczenia

    O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, jakie to proste. (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

    Skargi i wnioski

    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skarg i wniosków nie można składać telefonicznie

    Skargi i wnioski ( również złożone elektronicznie) powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawimy bez rozpatrzenia.

    Przedmiotem skarg może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez  urząd skarbowy/urząd celno-skarbowy albo ich pracowników i funkcjonariuszy  albo ich pracowników lub funkcjonariuszy, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy w urzędach skarbowych i urzędzie celno- skarbowym oraz  zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak złożyć skargę lub wniosek

    Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Organem właściwym w zakresie skarg składanych na działanie urzędów skarbowych i urzędu celno-skarbowego lub ich pracowników/funkcjonariuszy jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze. Organem właściwym do rozpatrzenia skarg na działanie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub jej pracowników jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej.

    Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.

    Skargi i wnioski dotyczące jednostek Krajowej Administracji Skarbowej oraz ich pracowników i funkcjonariuszy można składać na kilka sposobów:

    • wnieść na piśmie przesyłając na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra,
    • składając skargę – w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze w Kancelarii w godzinach przyjmowania interesantów  tel. 660557203,660557 dniach od poniedziałku do piątku w godzinach przyjmowania interesantów, ewentualnie w siedzibie urzędu w godzinach jego urzędowania.
    • przesłać pocztą elektroniczną ias.zielonagora@mf.gov.pl;
    • przesłać Elektroniczną skrzynką Podawczą: skrytka ePUAP: /95i13yiinr/skrytka (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Uwaga: aby skorzystać z systemu ePUAP należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl),
    • na fax Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze- nr 68 456 07 01
    • ustnie do protokołu Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Administracji Skarbowej lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub naczelnikowi urzędu skarbowego,  zastępcy naczelnika lub wyznaczonej osobie.

    Skargi złożone w urzędzie skarbowym zostaną przesłane zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.

    Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków

    Naczelnik  Urzędu Skarbowego w Nowej Soli, Zastępca Naczelnika lub wyznaczona osoba  przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków  po uprzednim ustaleniu terminu spotkania od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00, a w każdy poniedziałek od 8.00 do 16.30 z wyłączeniem dni wolnych. Skarga złożona ustnie do protokołu zostanie przesłana zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.

    W sprawach organizacyjnych związanych z przyjęciem skarg i wniosków można kontaktować się telefonicznie z sekretariatem urzędu tj. tel. (660 557 500, 660 557 510).

    Wyznaczeni pracownicy urzędu skarbowego przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania urzędu skarbowego.

    Skargę na działanie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub pracowników izby administracji skarbowej można:

    • wnieść na piśmie przesyłając na adres: Szef Krajowej Administracji Skarbowej, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa lub
    • składając na Dziennik Podawczy Ministerstwa Finansów w godz. 8:15 – 16:15, znajdujący się w recepcji Ministerstwa Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 w Warszawie, ewentualnie w składając w siedzibie Izby Administracji Skarbowej
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres kancelaria@mf.gov.pl; lub http://epuap.gov.pl
    • przesłać faksem pod nr (22) 694-39-59,
    • ustnie do protokołu Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Skarbowej lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub naczelnikowi urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celno-skarbowego, zastępcy naczelnika lub wyznaczonej osobie.

    Skargi złożone w Izbie Administracji Skarbowej zostaną przesłane zgodnie z właściwością do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w Warszawie.

    Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

    Petycje

    Zasady rozpatrywania petycji określają przepisy ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

    Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Petycja może być złożona w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego, za jego zgodą.

    Jak złożyć petycję

    Petycję możesz:

    Petycja musi zawierać:

    • imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji;
    • jeśli petycja jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma;
    • w petycji, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa;

    Nie można złożyć petycji anonimowo. Pozostawia się bez rozpoznania petycje niezawierające oznaczenia podmiotu wnoszącego  (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję) oraz wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów).

    Jeżeli przedmiot petycji nie będzie dotyczyć właściwości jednostki KAS, która ją otrzymała,  sprawa zostanie przesłana do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:

    • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa;
    • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
    • Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej;
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
    • Regulamin organizacyjny Urzędu Skarbowego w Nowej Soli.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 31.03.2023 Data publikacji: 31.03.2023 12:08 Data ostatniej modyfikacji: 16.10.2024 12:38
    Autor: Agnieszka Łońska, Wieloosobowe Stanowisko ds. Wsparcia Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Karolina Wołotowska
    Rejestr zmian