Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    • elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
    • telefonicznie - pod numerem telefonu infolinii KAS wybierając 1, a następnie 8:
      • 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych
      • 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych
      • +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy

    Jak przygotować się do załatwienia sprawy
    Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług załączonych w zakładce „Załatwianie spraw/Pliki do pobrania".

    Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim przyjmuje interesantów po wcześniejszym, obowiązkowym umówieniu wizyty w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:

    • w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00
    • od wtorku do piątku w godzinach  od 8:00 do 15:00.

    Stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są I piętrze na Sali Obsługi Klienta, na której w szczególności można:
    - pobrać i złożyć wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem,
    - złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści,
    - złożyć wszelkie dokumenty i wnioski.
    Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski, ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są tematycznie na półkach znajdujących się w pomieszczeniu na I piętrze przy windach.
    Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 445 – III piętro).

    e-Urząd Skarbowy/Zaświadczenia

    O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, jakie to proste. (link otwiera nowe okno w innym serwisie).

    Skargi i wnioski

    Podstawa prawna skarg i wniosków

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:

    • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Ważne!

    Skarg i wniosków nie można składać telefonicznie.

    Zamieść w swojej skardze lub wniosku (również w złożonych elektronicznie) imię, nazwisko   i adres (w tym kod pocztowy). Pisma bez imienia, nazwiska i adresu wnoszącego pozostawimy bez rozpoznania.

    Jak złożyć skargę lub wniosek

    Skargę dotyczącą Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim lub pracowników tego urzędu wnosi się do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze. Skargi złożone w Urzędzie Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim zostaną przekazane do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.

    Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.

    Skargę lub wniosek możesz:

    1. przesłać listownie:
      • na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra lub Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Jagiellończyka 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski;
    2. złożyć osobiście:
      • w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze w Kancelarii od poniedziałku do piątku w godzinach przyjmowania interesantów tel. 660557203, 660557085, 660557175,
      • w siedzibie Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim w Sekretariacie pokój 309 w godzinach urzędowania;
    3. przesłać faksem:
      • pod numer (68) 4560701 (faks Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze);
      • pod numer (95) 7115905 (faks Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim);
    4. przesłać pocztą elektroniczną:
    5. przesłać w formie pisma elektronicznego:
      • za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: skrytka e-PUAP: /95i13yiinr/skrytkalub /8e54el6coq/skrytka
      • za pośrednictwem e-Doręczeń, adresy skrzynek: AE:PL-49130-73131-SFDIF-28 lub AE:PL-75904-66138-TCDTR-24
    6. złożyć ustnie do protokołu:
      • Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim, Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim lub wyznaczonej osobie

    Informacja dotycząca przyjmowania skarg i wniosków ustnie

    1. Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub wyznaczony pracownik, przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek od 7.30 do 16.30, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania pod numerami telefonów: 68 4560700, 660557001, 660557521. Możliwe jest również złożenie skargi lub wniosku w innych godzinach lub innym dniu, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu;
    2. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim, Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach 8.00 – 15.00. W poniedziałki, osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków na Sali Obsługi Klienta w godzinach 15.00 - 18.00. Możliwe jest również złożenie skargi lub wniosku w innych godzinach po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie pod nr 660557216.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 02.03.2019 Data publikacji: 30.10.2014 10:19 Data ostatniej modyfikacji: 24.01.2025 13:32
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim Osoba publikująca: Grzegorz Hrakało-Horawski Osoba modyfikująca: Natasza Wiśniewska
    Rejestr zmian