Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie - pod numerem telefonu infolinii KAS wybierając 1, a następnie 8:
- 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych
- 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych
- +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy
Jak przygotować się do załatwienia sprawy
Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług załączonych w zakładce „Załatwianie spraw/Pliki do pobrania".
Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim przyjmuje interesantów po wcześniejszym, obowiązkowym umówieniu wizyty w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:
- w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00
- od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Stanowiska do spraw bezpośredniej obsługi podatników zlokalizowane są I piętrze na Sali Obsługi Klienta, na której w szczególności można:
- pobrać i złożyć wszelkie rodzaje formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem,
- złożyć wniosek i odebrać zaświadczenie o żądanej treści,
- złożyć wszelkie dokumenty i wnioski.
Dla klientów Urzędu opracowano karty informacyjne, opisujące sposób załatwienia poszczególnych rodzajów spraw oraz wnioski, ułatwiające załatwienie konkretnej sprawy, które wyłożone są tematycznie na półkach znajdujących się w pomieszczeniu na I piętrze przy windach.
Dokumenty nadane za pośrednictwem poczty lub innych podmiotów świadczących usługi poczty kurierskiej przyjmowane są przez kancelarię ogólną Urzędu (pokój nr 445 – III piętro).
e-Urząd Skarbowy/Zaświadczenia
Skargi i wnioski
Podstawa prawna skarg i wniosków
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Ważne!
Skarg i wniosków nie można składać telefonicznie.
Zamieść w swojej skardze lub wniosku (również w złożonych elektronicznie) imię, nazwisko i adres (w tym kod pocztowy). Pisma bez imienia, nazwiska i adresu wnoszącego pozostawimy bez rozpoznania.
Jak złożyć skargę lub wniosek
Skargę dotyczącą Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim lub pracowników tego urzędu wnosi się do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze. Skargi złożone w Urzędzie Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim zostaną przekazane do rozpatrzenia Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.
Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.
Skargę lub wniosek możesz:
- przesłać listownie:
- na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra lub Urząd Skarbowy w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Jagiellończyka 10, 66-400 Gorzów Wielkopolski;
- złożyć osobiście:
- w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze w Kancelarii od poniedziałku do piątku w godzinach przyjmowania interesantów tel. 660557203, 660557085, 660557175,
- w siedzibie Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim w Sekretariacie pokój 309 w godzinach urzędowania;
- przesłać faksem:
- pod numer (68) 4560701 (faks Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze);
- pod numer (95) 7115905 (faks Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim);
- przesłać pocztą elektroniczną:
- na adres:ias.zielonagora@mf.gov.pl
- na adres: us.GorzowWielkopolski@mf.gov.pl
- przesłać w formie pisma elektronicznego:
- za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: skrytka e-PUAP: /95i13yiinr/skrytkalub /8e54el6coq/skrytka
- za pośrednictwem e-Doręczeń, adresy skrzynek: AE:PL-49130-73131-SFDIF-28 lub AE:PL-75904-66138-TCDTR-24
- złożyć ustnie do protokołu:
- Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim, Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim lub wyznaczonej osobie
Informacja dotycząca przyjmowania skarg i wniosków ustnie
- Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub wyznaczony pracownik, przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków, w każdy poniedziałek od 7.30 do 16.30, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania pod numerami telefonów: 68 4560700, 660557001, 660557521. Możliwe jest również złożenie skargi lub wniosku w innych godzinach lub innym dniu, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu;
- Naczelnik Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim, Zastępcy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Gorzowie Wielkopolskim przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach 8.00 – 15.00. W poniedziałki, osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków na Sali Obsługi Klienta w godzinach 15.00 - 18.00. Możliwe jest również złożenie skargi lub wniosku w innych godzinach po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie pod nr 660557216.