Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie - pod numerem telefonu infolinii KAS wybierając 1, a następnie 8:
- 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych
- 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych
- +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy
Jak przygotować się do załatwienia sprawy
Aby przygotować się do załatwienia sprawy możesz zapoznać się z informacjami zawartymi w opracowanych kartach usług załączonych w zakładce „Załatwianie spraw/Pliki do pobrania".
Urząd Skarbowy w Nowej Soli przyjmuje interesantów po wcześniejszym umówieniu wizyty w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień:
- poniedziałek w godzinach od 8.00 do 18.00;
- od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.
e-Urząd Skarbowy/Zaświadczenia
Skargi i wnioski
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Skarg i wniosków nie można składać telefonicznie
Skargi i wnioski ( również złożone elektronicznie) powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawimy bez rozpatrzenia.
Przedmiotem skarg może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez urząd skarbowy/urząd celno-skarbowy albo ich pracowników i funkcjonariuszy albo ich pracowników lub funkcjonariuszy, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy w urzędach skarbowych i urzędzie celno- skarbowym oraz zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak złożyć skargę lub wniosek
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia. Organem właściwym w zakresie skarg składanych na działanie urzędów skarbowych i urzędu celno-skarbowego lub ich pracowników/funkcjonariuszy jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze. Organem właściwym do rozpatrzenia skarg na działanie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub jej pracowników jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.
Skargi i wnioski dotyczące jednostek Krajowej Administracji Skarbowej oraz ich pracowników i funkcjonariuszy można składać na kilka sposobów:
- wnieść na piśmie przesyłając na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra,
- składając skargę – w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze w Kancelarii w godzinach przyjmowania interesantów tel. 660557203,660557 dniach od poniedziałku do piątku w godzinach przyjmowania interesantów, ewentualnie w siedzibie urzędu w godzinach jego urzędowania.
- przesłać pocztą elektroniczną ias.zielonagora@mf.gov.pl;
- przesłać Elektroniczną skrzynką Podawczą: skrytka ePUAP: /95i13yiinr/skrytka (link otwiera nowe okno w innym serwisie). Uwaga: aby skorzystać z systemu ePUAP należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl),
- na fax Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze- nr 68 456 07 01
- ustnie do protokołu Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Administracji Skarbowej lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub naczelnikowi urzędu skarbowego, zastępcy naczelnika lub wyznaczonej osobie.
Skargi złożone w urzędzie skarbowym zostaną przesłane zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.
Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowej Soli, Zastępca Naczelnika lub wyznaczona osoba przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków po uprzednim ustaleniu terminu spotkania od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00, a w każdy poniedziałek od 8.00 do 16.30 z wyłączeniem dni wolnych. Skarga złożona ustnie do protokołu zostanie przesłana zgodnie z właściwością Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.
W sprawach organizacyjnych związanych z przyjęciem skarg i wniosków można kontaktować się telefonicznie z sekretariatem urzędu tj. tel. (660 557 500, 660 557 510).
Wyznaczeni pracownicy urzędu skarbowego przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania urzędu skarbowego.
Skargę na działanie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze lub pracowników izby administracji skarbowej można:
- wnieść na piśmie przesyłając na adres: Szef Krajowej Administracji Skarbowej, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa lub
- składając na Dziennik Podawczy Ministerstwa Finansów w godz. 8:15 – 16:15, znajdujący się w recepcji Ministerstwa Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 w Warszawie, ewentualnie w składając w siedzibie Izby Administracji Skarbowej
- przesłać pocztą elektroniczną na adres kancelaria@mf.gov.pl; lub http://epuap.gov.pl
- przesłać faksem pod nr (22) 694-39-59,
- ustnie do protokołu Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, Zastępcy Dyrektora Izby Skarbowej lub osobie wyznaczonej w sprawie przyjęcia skarg i wniosków lub naczelnikowi urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celno-skarbowego, zastępcy naczelnika lub wyznaczonej osobie.
Skargi złożone w Izbie Administracji Skarbowej zostaną przesłane zgodnie z właściwością do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej w Warszawie.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Petycje
Zasady rozpatrywania petycji określają przepisy ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja może być złożona w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Jak złożyć petycję
Petycję możesz:
- przesłać pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. Generała Władysława Sikorskiego 2 65-454 Zielona Góra;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: skrytka e-PUAP: /95i13yiinr/skrytka (link otwiera nowe okno w innym serwisie) lub na adres: ias.zielonagora@mf.gov.pl
Petycja musi zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji;
- jeśli petycja jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma;
- w petycji, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa;
Nie można złożyć petycji anonimowo. Pozostawia się bez rozpoznania petycje niezawierające oznaczenia podmiotu wnoszącego (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję) oraz wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji (jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów).
Jeżeli przedmiot petycji nie będzie dotyczyć właściwości jednostki KAS, która ją otrzymała, sprawa zostanie przesłana do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa;
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
- Regulamin organizacyjny Urzędu Skarbowego w Nowej Soli.