- Przypominamy, że urzędy skarbowe obsługują w swoich budynkach osoby wcześniej umówione.
- Spotkanie najprościej można umówić poprzez internetowy system rezerwacji dostępny na podatki.gov.pl.
- Teraz o zaplanowanym przez internet spotkaniu przypomni SMS.
„Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób" – powiedziała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już 4 mln wizyt, co daje średnio około:
20 tys. wizyt dziennie
400 tys. wizyt miesięcznie
W województwie lubuskim takich wizyt było dotychczas ok. 72 tys.
Podatnicy najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi. Ponad połowa wszystkich wizyt dotyczy tych dwóch zagadnień.
SMS przypomni o wizycie
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza (link otwiera okno w innym serwisie) na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.
Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że z każdym miesiącem przybywa osób, które umawiają wizytę przez internet.
Od września br. dodatkowo wprowadziliśmy system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie.
Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Badanie ankietowe po wizycie
Przypominamy również o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzyma wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób chcemy pozyskać opinie i wskazówki co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcamy do udziału w ankiecie.
Z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że ogólny poziom satysfakcji klientów po umówionej wizycie w urzędzie wynosi blisko 80 proc.