Informacja dla osób niesłyszących i mających problem w komunikowaniu się.
Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Urzędzie Skarbowym w Żarach poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności poprzez:
- wysyłanie korespondencji na adres: Urząd Skarbowy w Żarach ul. Osadników Wojskowych 4 68-200 Żary,
- korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail: us.zary@mf.gov.pl
- przesyłanie faksów: nr faksu (68) 456-05-01,
- korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie)
Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organie administracji publicznej.
Urząd Skarbowy dysponuje pracownikiem przeszkolonym w zakresie podstawowej obsługi w języku migowym. Aby skorzystać z pośrednictwa tego pracownika prosimy o powiadomienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Żarach (pisemnie, mailem lub faksem) trzy dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W powiadomieniu należy podać:
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
- propozycje terminu wizyty w Urzędzie Skarbowym,
- krótkie określenie czego dotyczy sprawa,
- kontakt zwrotny, gdzie ma być przesłana informacja, dotycząca spotkania.
W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243 ze zm.).
Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Budynek Urzędu Skarbowego w Żarach jest przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się poprzez:
- podjazd, który jest zlokalizowany od strony parkingu (tył budynku),
- sala obsługi podatnika znajduje się na parterze budynku, w związku z tym nie ma żadnych barier architektonicznych w obsłudze osób niepełnosprawnych ruchowo.