Deklaracja dostępności Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze
Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia,
- niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z wykresami w postaci graficznej, ale dołączono do nich pliki Excel lub Word zawierające dane w postaci alternatywnej,
- niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, niektóre zamiast napisów mają tylko transkrypcję, filmy w języku migowym nie mają napisów – są one przeznaczone dla grupy osób komunikujących się w tym języku,
- mogą zdarzyć się sporadyczne sytuacje, w których zdjęcia, grafiki nie mają opisów alternatywnych,
- niektóre elementy serwisu posiadają zbyt niski kontrast,
- po zmniejszeniu zawartości strony, strona nie mieści się w całości w oknie przeglądarki; istnieje konieczność przewijania w poziomie i poziomie,
- brak możliwości zmiany odstępu między wierszami, akapitami, słowami i literami,
- zdarzają się elementy strony, po których poruszanie się klawiaturą jest utrudnione;
- występują błędy parsowania.
- z uwagi na czasowe ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
Wyłączenia
- Niektóre treści, które zostały opublikowane przed 23 września 2023 roku,
- Złożone schematy i dokumentacja techniczna w formie nietekstowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Natasza Wiśniewska - Referat Komunikacji.
- E-mail: natasza.wisniewska@mf.gov.pl
- Telefon: 660557164
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze
- Adres: Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra
- E-mail: ias.zielonagora@mf.gov.pl
- Telefon: 660557001
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze znajdują się w zakładce Dostępność / Deklaracja dostępności architektonicznej Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze (link otwiera nowe okno).
Ponadto w związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz. U. z 2023 poz. 20) Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze umożliwia osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z urzędem. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze – zakładka Dostępność / Obsługa osób niepełnosprawnych niesłyszących i niedosłyszących (link otwiera okno w tym samym serwisie).
Aplikacje mobilne
Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Zapewniamy dostęp do tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Link do połączenia znajduje się na stronie BIP w zakładce Załatwianie spraw / Tłumacz języka migowego online (link otwiera nowe okno). Usługa działa wprost z przeglądarek internetowych bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 18:00.
Inne informacje i oświadczenia
Skróty klawiaturowe
Na stronie intranetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dane teleadresowe:
Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze, ul. gen. W. Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra, telefon do sekretariatu 660557001, e-mail: ias.zielonagora@mf.gov.pl
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę.
Jeśli w tym serwisie są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej, zgłoś to do koordynatora dostępności cyfrowej: Natasza Wiśniewska, na adres e-mail: natasza.wisniewska@mf.gov.pl lub telefonicznie 660 557 164 albo na adres Referatu Komunikacji e-mail: komunikacja.ias.zielonagora@mf.gov.pl, telefony: 660 557 175, 66 05 57 080.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.