Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego w Żaganiu

    Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego w Żaganiu

    Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego w Żaganiu

    Deklaracja Dostępności

    URZĄD SKARBOWY W ŻAGANIU zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

    Deklaracja Dostępności dotyczy strony www.lubuskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-zaganiu.

    • Data publikacji strony internetowej:
    • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

    Stan dostępności cyfrowej

    Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

    Niedostępne treści

    Niezgodność z załącznikiem

    Z przyczyn niezależnych pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł, są bardzo obszerne, dokumenty zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów, opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Strony nie wyświetlają się tak samo w każdej orientacji ekranu (pionowej/poziomej).

    Przygotowanie Deklaracji Dostępności

    Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

    • Data sporządzenia deklaracji:
    • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

    Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

    Raport z informacjami o somoocenie dostępności

    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Matuszak Aleksandra — mailowo aleksandra.matuszak@mf.gov.pl lub telefonicznie 660557917.

    Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

    Zgłaszając takie żądanie podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
    • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

    Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

    Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

    Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

    Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

    Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

    Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

    Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

    Urząd Skarbowy w Żaganiu,
    Matuszak Aleksandra,
    Adres: Skarbowa 26 Żagań 68-100,
    mail: us.zagan@mf.gov.pl,
    telefon: 660557859.

    Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

    Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

    Pozostałe informacje

    Dostępność architektoniczna

    Do budynku tut. Urzędu prowadzą dwa wejścia (wejście główne i wejście od strony parkingu wewnętrznego). W obu przypadkach do wejść prowadzą schody, brak jest możliwości wjazdu dla wózków inwalidzkich. Natomiast przy wejściu od strony parkingu wewnętrznego znajduje się dźwig-winda dla osób z niepełnosprawnościami- obecnie uszkodzona. Brak możliwości wjazdu do urzędu. Przy wejściu głównym oraz bocznym umieszczona jest czytelna informacja (znak graficzny) informujący o miejscu położenia dźwigu dla osób z niepełnosprawnościami oraz numer telefonu + 48 660 557 917, 660 557 859, pod który należy zadzwonić i zgłosić potrzebę kontaktu z pracownikiem urzędu. Do momentu naprawy dźwigu-windy podjazd nie jest możliwy na żadną kondygnację. Pomieszczenia biurowe na I i II piętrze nie są również przystosowane do poruszania się na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Osoby z niepełnosprawnością ruchową do czasu naprawy dźwigu są obsługiwane przez pracowników urzędu w sposób indywidualny. Jedna z toalet znajduje się na parterze, ale nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich. W urzędzie nie ma zamontowanych głośników i syren dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Jest stanowisko z pętlą indukcyjną, która umożliwia osobie niedosłyszącej odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest aparat słuchowy. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących. Do budynku i wszystkich innych jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Na parkingu głównym wyznaczono miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.

    Dostępność komunikacyjno-informacyjna

    Jeden z pracowników tut. urzędu odbył kurs języka migowego. Osoby głuchonieme, które wyrażą chęć osobistego przybycia do urzędu powinny poinformować o zamiarze przyjścia w formie telefonicznej, korzystając z pomocy innej osoby. Telefon kontaktowy 660 557 897, 660 557 859. Niestety, pracownik zgłasza problemy z płynnym posługiwaniem się językiem migowym z uwagi na sporadyczne sytuacje związane z obsługą osób głuchoniemych. Informacja o możliwości pomocy tłumacza języka migowego udostępniona jest na drzwiach głównych przy wejściu do budynku (znak graficzny).
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 19.03.2024 Data publikacji: 29.03.2023 18:11 Data ostatniej modyfikacji: 25.03.2025 13:47
    Autor: Aleksandra Matuszak Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Natasza Wiśniewska
    Rejestr zmian